Digitaal dossier: je verzekeringen in eigen hand

Op de klantenservice van Verzekeruzelf.nl krijgen wij regelmatig verzoekjes als “Graag mijn dekking wijzigen” of “Willen jullie mijn rekeningnummer aanpassen?” Ons antwoord is vrijwel altijd hetzelfde: “Dit kun je zelf eenvoudig regelen in je digitaal dossier”. Niet omdat wij niet willen helpen of onwelwillend zijn. Wij doen dit juist zodat jij als klant bij Verzekeruzelf.nl volledige controle hebt over jouw eigen verzekeringen en gegevens. Dat noemen wij: zelfverzekerd.

Wat kan ik met het dossier?
Op het moment dat je klant wordt bij Verzekeruzelf.nl, maken wij automatisch een digitaal dossier voor je aan. Hierin heb je al je verzekeringen, persoonlijke gegevens, mails en facturen overzichtelijk bij de hand. Ook belangrijke documenten zoals je polisblad, groene kaart en de polisvoorwaarden kun je met enkele klikken bekijken. Verzekeringen wijzigen, beëindigen, schade melden, gegevens aanpassen of mails bekijken? Je kunt het allemaal zelf in jouw dossier!

Waarom laten we het jou allemaal zelf doen?
Dat is eigenlijk heel simpel: jij kent jezelf en jouw persoonlijke gegevens het beste. Een lastige achternaam? Jij schrijft je eigen naam natuurlijk perfect! Woon je op 4A in plaats van 4B? Dat foutje maak jij zelf niet. Is je rekeningnummer veranderd? Dat pas jij zelf direct aan. Doordat iedereen bij ons zelf de controle heeft over zijn eigen gegevens, minimaliseren wij de kans op fouten. En maak je onverhoopt toch een (spel)foutje? Dan pas je dat direct zelf aan!

Tips voor het digitaal dossier
Wij willen dat al onze klanten zelfverzekerd zijn en blijven. Daarom zetten we een paar tips voor het gebruik van het digitaal dossier op een rij:
1. Zorg ervoor dat jouw e-mailadres altijd up-to-date is.
Al onze communicatie verloopt immers via de mail. Hebben wij niet het juiste e-mailadres? Dan kunnen wij jou niet op tijd informeren over je verzekeringen.
2. Ga je verhuizen? Wijzig je adres in zowel de registratiegegevens als in de verzekering zelf.
Dit is vooral belangrijk voor de woonhuisverzekering, inboedelverzekering en autoverzekering. De postcode is in die gevallen namelijk bepalend voor de premie.
3. Schrijf je dossier niet over op iemand anders naam.
Je verzekeringen worden immers geaccepteerd op jouw naam. Schadevrije jaren worden op jouw naam (verder) opgebouwd, net zoals eventuele schades. Schrijf je jouw dossier toch over op iemand anders naam? Dan gaan deze registraties verkeerd. Wat je wel kunt doen? Beëindig de verzekering in het ene dossier, en vraag een nieuwe aan in een dossier met de juiste naam.
4. Zorg ervoor dat het rekeningnummer altijd klopt in jouw digitaal dossier.
Bij Verzekeruzelf.nl incasseren we de premie door middel van een automatische incasso. Klopt jouw rekeningnummer niet? Dan kunnen wij de premie niet incasseren. Na drie mislukte incasso’s ben je niet meer verzekerd. Is jouw rekeningnummer dus veranderd? Pas deze direct aan in je digitaal dossier.

Heb jij nog tips om het digitaal dossier te verbeteren? Laat het ons hieronder weten!

Tags

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close