Ervaringen met Oxxio: rode energie!

O, o, o OXXIO! Als mijn naam Youp van het Hek was zaten we vanavond gezellig bij Pauw & Witteman. Als u tenminste had durven komen. U lijkt namelijk erg bang te zijn. Of is het onverschilligheid? Ondanks maandenlang contact zoeken van mijn kant kent u mij niet en weet u ook niet wat ik doe en wat ik beteken voor uw bedrijf. Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is klant. Ik ben een mens -net als u- maar met dit verschil dat ik elke maand een stukje van uw salaris betaal. Ik doe dat al meer dan 5 jaar. Er zijn er meer zoals ik en tezamen betalen we uw gehele salaris en dat van al uw collega’s. We betalen ook alle kosten die uw bedrijf maakt en ook voor de fouten die u maakt. Wij klanten praten met elkaar, stellen vragen en willen soms gewoon een beetje aandacht.

Klantenservice

Ik heb u het afgelopen half jaar beter leren kennen. Dat was heel moeilijk en onplezierig en ik begrijp nu ook waarom. U houdt niet van klanten. U bezit geen empathisch vermogen en kunt niet in uw routine werkzaamheden gestoord worden door allerlei lastige vragen. U wordt dan van uw werk afgehouden. Daar raakt u van in paniek. Uw slimme energiemeter schiet dan van groen naar rood. Dat werd me duidelijk toen een van uw medewerkers aan de telefoon zei: “hier heb ik geen zin in” en midden in het gesprek ophing. Dat was nadat ik al vier maanden lang had geprobeerd aandacht te krijgen voor een rekening van meer dan 6.000 euro terwijl we elke maand netjes de voorschotten betalen. U reageerde vervolgens op geen van mijn mails. Het werd tijd voor een klacht.

Oplossen van klachten

Nu heb ik zelf ook een bedrijf en handel persoonlijk alle klachten af. Ook wij maken soms fouten, maar weten die door snel te reageren en veel aandacht altijd wel tot een goed einde te brengen. Bij u is dat heel anders. Met hoofdletters het woord KLACHT in de aanhef zetten, aangetekende brieven naar directie en PR hebben geen zin. Zoals al eerder gezegd, u heeft een beperkt inlevings- en verplaatsingsvermogen. Daardoor heeft u ook totaal geen begrip voor al het werk dat ik als klant heb moeten doen. Omdat uw administratie een enorme puinhoop is. Het is ongetwijfeld nieuw voor u dat wij klanten ook een baan hebben en dat ook onze tijd geld kost. Pas na vier maanden – ja, zolang duurt het al – verscheen er in een afgedwongen antwoord het woordje sorry. Maar dat bleek verder een holle frase, want u wilt niets weten van compensatie of een welgemeend excuus of het toegeven van fouten. Onze emoties en ergernis zijn voor u een gruwel. U houdt duidelijk niet van emotie. U snapt dat niet. Of is het strategie? Niet kwetsbaar opstellen, want stel je voor dat al uw klanten gaan klagen en schadevergoedingen gaan eisen. U heeft daar al ruime ervaring mee en verliest herhaaldelijk rechtszaken, maar dat verandert uw gedrag en opstelling niet. U bent namelijk ongeneeslijk ziek.

Zelfverzekerd: positieve energie

Ik heb nieuws voor u. Het zal u geruststellen. We gaan u niet langer lastigvallen. Ik ga u niet voor de rechter slepen wegens uw ondeugdelijke administratie. Dat is allemaal alleen maar negatieve energie. In onze diepste wanhoop hebben we onverwachts het licht gevonden. Nieuwe energie! Wij hebben namelijk ontdekt dat wij klanten u niet langer nodig hebben. Mijn eigen bedrijf heb ik opgericht uit frustratie over grote verzekeringsmaatschappijen. Verzekeren moet anders kunnen, makkelijker, dacht ik ruim 12 jaar geleden. Dit verhaal vertoont opvallend veel parallellen. Onze klanten kunnen hun eigen verzekeringen samenstellen. En nu gaan we ook onze eigen energie opwekken! In Duitsland en Denemarken zijn prachtige voorbeelden van hoe we dat moeten aanpakken. Wij hebben ons contract bij u al opgezegd en gaan aan de slag. Bedankt voor de inspiratie!

Tags

Frank | Verzekeruzelf

Zet de koers uit.

Gerelateerde berichten

One Comment

  1. Beste mensen, ga nooit met oxxio in zee het is de grootste oplichtersbende die er is.

    Medewerkers van Oxxio kwamen bij ons aan de deur en vertelde ons dat wij 50 euro per maand minder zouden betalen dan bij Essent.
    Na de bedenktijd van 2 weken ontvingen wij het maandbedrag wat beduidend hoger was dan afgesproken ,gelijk alles opgezegd en terug naar Essent gegaan.
    Nu wil Oxxio 400 euro van ons wegens contractbreuk.(buiten het maandbedrag wat wij gewoon netjes betaald hebben). Het regent hier in ons dorp (Lage-Zwaluwe) klachten wij zijn helaas niet de enigste gedupeerden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close