Verzekeruzelf.nl opnieuw winnaar van de 112schade.nl award

Je loopt ’s ochtends naar je auto en ontdekt een grote deuk in de bumper. Op de voorruit vind je een briefje. Schijnbaar was de buurman vergeten zijn auto op de handrem te zetten. Balen! Zeker omdat je de schade niet zelf hebt veroorzaakt. Dan wil je natuurlijk het liefst dat de verzekeraar alles zo snel mogelijk afhandelt. Goed nieuws: Verzekeruzelf.nl heeft de 112schade.nl award 2014 gewonnen! Voor het tweede jaar op rij zijn wij het snelst in het afhandelen van schadedossiers met een tegenpartij. Maar wat houdt dit nu precies in?

25% sneller

De 112schade.nl award voor snelste schadeafwikkeling wordt jaarlijks uitgereikt aan de organisatie die het snelst verhaalschades afhandelt. Het gaat om complexere dossiers waarin zowel materiële schades als letselschades worden afgewikkeld. Gemiddeld hebben verzekeraars 115 dagen nodig voor dit soort schades. Wij handelen dit in 85 dagen af. Daarmee zijn wij 25% sneller dan gemiddeld!

Wat is een verhaalschade?

Normaal gesproken claim je een schade bij je verzekeraar. Toch kan je niet alle schade bij je eigen verzekeraar claimen. Een voorbeeld: jij hebt je auto verzekerd met een WA-dekking. Dat betekent dat je alleen verzekerd bent voor schade die jij veroorzaakt bij een ander. Stel je voor dat iemand anders schade veroorzaakt bij jou. Dan ben je niet verzekerd. De schade moet dan “verhaald” worden op de tegenpartij. Dat betekent dat jouw eigen verzekeraar de schade niet betaalt, maar de verzekeraar van de tegenpartij jouw schade moet betalen. Heb je een rechtsbijstandverzekering afgesloten? Dan zorgen wij ervoor dat jouw claim wordt ingediend bij de aansprakelijke partij.

Snelste schadeafhandeling

Hoe het kan dat Verzekeruzelf.nl zo veel sneller is dan gemiddeld? Dat is simpel volgens oprichter Frank Cooler: “Onze schadebehandelaars zijn goed geschoold en worden met regelmaat getraind. Ze behandelen ruim 20.000 schadedossiers per jaar, dus hebben veel ervaring. Daarnaast ontwikkelen we onze eigen software waarmee klanten zelf in staat zijn om hun verzekeringen te beheren en schades te melden. Deze combinatie maakt dat we een correcte en vlotte service kunnen bieden. We zijn natuurlijk erg trots dat we hier weer voor beloond worden!”

Tags

Gerelateerde berichten

18 Comments

  1. Heb zelf schade aan mijn auto gemaakt.
    Mijn vraag is of dit vergoed wordt met mijn allris verzekering?
    Vraag twee: gaat dat dan van mijn eventuele no-claim af?
    Bij voorbaat Dank.

  2. Hallo B. Groen-Verheij,

    Wij kijken het meteen voor je na. Je ontvangt zodadelijk een reactie per e-mail.

    Met vriendelijke groet namens een zelfverzekerd team,
    Sanne de Rooy

  3. Hoi Alexandra,

    Als je schade hebt, dan kan je deze melden in je digitaal dossier. Als het om je eigen koopwoning gaat, dan valt het in de meeste gevallen onder je opstalverzekering. Gaat het om een huurwoning? Dan kan je de schade melden op de inboedelverzekering. De schadebehandelaar bekijkt vervolgens of de schade binnen de dekking valt.

    Met vriendelijke groet,

    Merel Brilman

  4. Mijn buurman heeft mijn geparkeerde auto geraakt tijdens mijn vakantie we willen de schade formulier invullen alleen hij weet de schadefatim niet meer. En ik beschik niet over een groenekaart om de aanrijdingformulier compleet in te vullen. Graag een reactie

    1. Hoi B. Es-salki,
      De groene kaart vind je in je digitaal dossier op http://www.verzekeruzelf.nl. Gezien je buurman de schade heeft veroorzaakt, zal de schade bij zijn verzekering verhaald moeten worden. Wil je meer weten over hoe je dit kunt aanpakken? Dan kun je het beste een mail sturen naar onze schadeafdeling (schadebehandeling@verzekeruzelf.nl). We kunnen je dan verder op weg helpen.
      Met vriendelijke groet,
      Anita Waslander

  5. Geachte,
    Bij ons huis zijn bij inbraak o.a. autosleutels gestolen. Verzekeraar van inbudelverzekering doet moulijk over deking van reparatie van de slot van auto (wat moet nu vervangen worden) en vragen ze en schriftelijke afwezing van autoverzekering. Dus, kunt u zsm en schriftelijk bericht naar ons toe sturen? Met vriendelijke groet, E Barak klnr 1792236

    1. Hoi E. Barak, Reparatie van het autoslot valt ook niet onder de inboedelverzekering. Meld je de schade in jouw digitaal dossier bij de autoverzekering? Dan neemt onze schadeafdeling binnen 24 uur contact met je op. Zij helpen je graag verder.

  6. Hallo,

    De bliksem inslag op 1 Okt. In Holwerd bij mijn buren.
    ( op internet te zien )

    Heeft bij mij veroorzaakt dat bepaalde aperaturen het niet meer doen.

    Ik vraag mij af hoe ik mijn schade kan melden?
    En of er ook iemand langs komt om mij schade op te meten?

    Ik ben hier trouwens prima voor verzekerd, ik hoop alleen contact te krijgen met jullie en dat het voor mij opgelost kan worden.

    Ik woon hier met mij 2 jonge kinderen en mijn woning is niet zo beschadigd dat ik een vervangende woning krijg.
    Mijn ketel is kapot en als het goed is krijg ik vandaag een nieuwe 🙂

    1. Hoi Vivianna, wat vervelend dat de bliksem is ingeslagen en dat je hierdoor schade hebt. Je kunt de schade melden in je digitaal dossier op http://www.verzekeruzelf.nl. Rechts bovenin ga je naar “Mijn dossier”. Je logt in met je gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens ga je naar “Mijn schades”. Je klikt op “nieuwe schade” en de rest wijst zich vanzelf. Onze schade afdeling zal je vervolgens verder informeren en ook aangeven als er iemand langs moet komen om de schade op te nemen. Heb je nog vragen? Dan kun je onze schade afdeling ook mailen: schadebehandeling@verzekeruzelf.nl.

  7. Mijn dochter is door een klant van jullie aangereden met de auto , nu moet haar fiets gerepareerd worden .Per wanneer kan ik die ter reparatie aanleveren bij een fietsenmaker

  8. Ik heb kleine autoschade aan derde veroorzaakt, wat is effect voor premie.
    Wat moet ik doen met zijn ingevuld schadeformulier.
    w e wittermans

    1. Hoi W.E. Wittermans, wat vervelend dat je schade hebt veroorzaakt. Je kunt de schade melden in je digitaal dossier op http://www.verzekeruzelf.nl. Onze schadeafdeling zal dan binnen 1 werkdag contact met je opnemen en vragen naar het schadeformulier, als ze deze nodig hebben. We sturen je een mailtje met meer informatie over het effect voor je premie. Je kunt dan zelf beslissen of je de schade wilt claimen of niet.

  9. Snelle afhandeling klopt. Maar de bedragen die er worden gehanteerd slaan nergens op. Dit betreft auto verzekering na een schade. Trap er niet in mensen

    1. Hoi Lex, jammer dat je het niet eens bent met het uitgekeerde schadebedrag. Ik zie dat je hier inmiddels contact over hebt met onze schadeafdeling. We wachten je stukken af en helpen je dan graag verder.

  10. Goedendag, ik ben bij jullie WA autoverzekerd. Met harde wind heeft mijn vriendin de deur laten glippen tegen een geparkeerde auto. Ik heb geen schade maar de geparkeerde auto wel. Ik denk dat mijn vriendin de schade moet verhalen bij haar schade aan derde verzekering. Mijn vriendin zegt dat ik het aan moet geven bij mijn verzekering. Dan betaald haar verzekering mij terug wat voor schade ik daaronder lijdt. De schade is 750 euro. Hoe zit dan met mijn trede in de no clame?? Ik zit op de hoogste trede.

    1. Hoi E. Spierenburg,
      Goede vraag. Ik zie dat je de schade hebt gemeld in je digitaal dossier. Deze heeft gevolgen voor je schadevrije jaren en b/m trede. Vanaf de hoofdpremievervaldatum van je verzekering val je terug. Je verzekering is nu ingeschaald op trede 20 met de maximale b/m korting (85%). Door de schade val je terug naar trede 15. Hiermee behoud je de maximale korting (85%). Je hebt nu 14 schadevrije jaren opgebouwd, dat worden er dan 9.
      Na het afronden van de schade heb je de mogelijkheid om deze terug te betalen. Wanneer je (of de verzekeraar van je vriendin) dit doet, val je niet terug in schadevrije jaren en b/m trede. Je blijft dan in de hoogste trede.
      Mocht je verder nog vragen hebben over de schade, neem dan gerust contact op met onze schadeafdeling via schadebehandeling@verzekeruzelf.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close