Verzekeruzelf.nl steunt NO KIDDING

Als pas afgestudeerde communicatiestudent mocht ik vorige week beginnen als Content Marketeer bij Verzekeruzelf.nl. Ik was nog geen twee dagen binnen, of ik werd al gevraagd om een kijkje te nemen bij een event van een goed doel dat zij steunen: NO KIDDING. Nieuwsgierig als ik ben besloot ik afgelopen zondag in de auto te stappen om meer te weten te komen over dit goede doel.

Eenmaal binnen werd me al snel duidelijk dat dit een heftige dag zou worden. NO KIDDING is een stichting die zich inzet om kindermishandeling zichtbaar, voelbaar en bespreekbaar te maken. Ze willen mensen bewust maken van de ernst en de omvang van kindermishandeling. De cijfers zijn dan ook niet mis! In Nederland worden er 350.000 kinderen per jaar mishandeld, en iedere week sterft zelfs één kind aan de gevolgen van mishandeling.

NO KIDDING gelooft dat het voorlichten en scholen van mensen helpt bij het verder voorkomen van kindermishandeling. Hierbij helpen vrijwilligers en ervaringsdeskundigen. Ook tijdens deze bijeenkomst komen verschillende ervaringsdeskundigen aan het woord. Zij vertellen hun eigen verhaal, wat bijzonder, maar ook erg confronterend is. Niet alleen zijn hun verhalen heftig, maar ze vertellen ook nadrukkelijk dat zij niet zielig zijn. Zij zijn sterk en willen andere mensen ook helpen hun kracht weer terug te vinden. Samen kunnen we de strijd aangaan om ouders en kinderen te helpen aan een gezonde verstandhouding.

Ik begrijp steeds beter waarom een stichting als NO KIDDING belangrijk is. Geschokt door de cijfers en de verhalen die ik vandaag heb gehoord, kan ik er niet omheen dat kindermishandeling een onderwerp is dat veel aandacht verdient. Maar toch vraag ik me af waarom een online verzekeringsmaatschappij juist dit doel besluit te steunen. Natuurlijk kiezen steeds meer bedrijven ervoor om een goed doel te steunen. Dat is de ideale gelegenheid om de eigen naamsbekendheid te vergroten en een positief imago voor zichzelf te creëren. Maar een onderwerp als kindermishandeling is lastig, niet iets wat je zomaar bij de koffie bespreekt, en brengt vooral negatieve associaties met zich mee. Je wilt als bedrijf toch alleen met positieve dingen geassocieerd worden?

Toch is dit met NO KIDDING anders. Natuurlijk is kindermishandeling een moeilijk en negatief onderwerp, maar de aanpak van NO KIDDING is juist positief en sluit erg goed aan bij de missie van Verzekeruzelf.nl, namelijk: mensen zelfverzekerd maken. Een kind dat mishandeld wordt, is niet meer zelfverzekerd. Door een stichting als NO KIDDING wordt kindermishandeling bespreekbaar gemaakt. En zoals één van de ervaringsdeskundige zegt: “Verhalen genezen niet alleen de verteller, maar ook de luisteraar.” Door erover te praten worden mensen sterker en kunnen wonden langzaam weer helen. Mensen kunnen langzaamaan weer zelfverzekerder worden en dat is een initiatief dat Verzekeruzelf.nl maar al te graag steunt!

Tags

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close